TOOL: Vragenlijst ‘documenteren voor doelgroepen’

Bijhorende case: Op zoek naar een haalbaar documentatiebeleid voor CODE Een mogelijk vertrekpunt om over documentatiemethodes te reflecteren is vanuit de doelgroep of doelgroepen voor wie de documentatie bestemd is. Er bestaan tal van mogelijke doelgroepen: (artistieke) medewerkers collega-kunstenaars brede publiek erfgoedgemeenschap pers onderzoekers beleid (subsidiegevers) financierders (sponsors) … In principe kan deze aanpak voor

TOOL: Manual for video documentation of a dance class (A. Keiz)

Deze korte handleiding (in het Engels) van videograaf Andrea Keiz maakt deel uit van de collectie Mind The Dance waar essays, tools, schema’s, oefeningen en scores voor de documentering van danslessen te vinden zijn. Vergelijkbaar met youdoc.be wil de verzameling inspireren en concrete tips om te documenteren geven. De handleiding is bedoeld voor gebruik door de

CASE: Hoe kabinet k verschillende doelen bereikt door het creatieproces te documenteren

Auteur: Elisabeth Hirner, 2018   Dansgezelschap kabinet k creëert stukken met professionele dansers en kinderen. Door de jaren heen hebben ze een unieke manier ontwikkeld om documentatie in te zetten voor hun creatieproces en gelijktijdig hun werkwijze en de choreografie van elk stuk te documenteren. Foto`s en filmopnames van de repetities dienen als materiaal voor

TOOL: Documenteren van een creatieproces naar het model van kabinet k

bijhorende case: Hoe kabinet k verschillende doelen bereikt door het creatieproces te documenteren WIE: Elk van de teamleden kan (delen van) de repetities van een creatieproces documenteren. Indien mogelijk is het een grote meerwaarde als een regie- of choreografische assistent ter beschikking staat die deze taken kan overnemen en / of coördineren. De volgende aanbevelingen